خبر خبر

سرويس دهي به بيش از 46000 پرواز در طي سال گذشته در فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان
با وجود پيچيدگي هاي ترافيکي TMA‌ پروازي فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان و وجود فرودگاههاي متعدد و مناطق مختلف احتياطي در اين فضا ,مراقبت پرواز اصفهان ‌عمليات پروازي ايمني را در سال گذشته به بيش از 46000پرواز ارائه نموده است.

مدير كل فرودگاههاي استان اصفهان در مصاحبه اي كه به بهانه روز جهاني مراقبت پرواز با روابط عمومي فرودگاه اصفهان انجام گرديد در زمينه حساسيتها ,‌ظرافتها و پيشرفتهاي حوزه ترافيك هوايي فرودگاه اصفهان گفت:  فرودگاه اصفهان با قرار داشتن در مركز كشورو عبور دوازده مسير هوايي بين المللي و داخلي از فراز منطقه تحت كنترل فرودگاه از حساسيت ويژه اي در مديريت ترافيك هوايي برخوردار است همچنين اين فرودگاه  به عنوان فرودگاه احتياطي تمامي پروازهاي فرودگاههاي مهرآباد و امام خميني و  بيش از 60 درصد از پروازهايي كه در فضاي كشور جمهوري اسلامي ايران عبور مي نمايند و معين استان تهران و 10 استان ديگر در زمان بروز حوادث غير مترقبه طبق تقسيم بندي وزارت كشور است و بر اين اساس همكاران فرودگاهي به ويژه مراقبت پرواز همواره آمادگي پذيرش پروازها را در شرايط غير مترقبه دارند.

وي ادامه داد: كنترل ترافيك هوايي فرودگاه اصفهان به دليل وجود فرودگاههاي متعدد در فضاي تحت كنترل آن از جمله منطقه هوايي شهيد بابايي , فرودگاه بدر , هسا , كاشان ,‌ پايگاه چهارم هوانيروز ,شهيد وطن پور و شهركرد در منطقه  TMA اين فرودگاه پيچيدگي بالايي دارد و علاوه بر آن تعدد مناطق مختلف احتياطي و خطر ساز در فضاي تحت كنترل بر حساسيت و دقت مديريت ترافيك در اين فرودگاه افزوده است. با وجود اين در سال گذشته شاهد ورود و خروج  46164 پرواز مسافری ، آموزشی و نظامی بوده که در اين مدت با وجود تنوع و پیچیدگی منحصر به فرد محدوده تحت كنترل رویداد و مخاطره ای ناشی از همجواری پروازها با یکدیگر یا نزدیک شدن به موانع طبیعی وجود نداشته است كه همت و تلاش متعهدانه كاركنان اداره كنترل ترافيك هوايي فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان در انجام آن قابل تقدير است.

ايشان در رابطه با اقدامات انجام شده در اين حوزه افزود: جهت ارتقاء هرچه بیشتر ایمنی پرواز ها و تسريع در سرويس دهي اقدامات متعددي در اين حوزه صورت گرفته است. ازجمله مي توان به بازسازي فيزيكي و نوسازي سيستم هاي برج كنترل ترافيك هوايي , برقراری و بكارگيري سيستم طرح پروازی الکترونیکی ، تجهيز برج مراقبت به سیستم مكانيزه اعلام و پخش اتوماتیک اطلاعات فرودگاهی  و هواشناسي, مديريت برنامه و زمان فعاليت پروازهاي نظامي در مناطق تمريني، بازنگري و بهینه سازی دستورالعمل های ترافیکی و طرح هاي تقرب جديد در راستاي اصلاح ساختار فضاي تحت كنترل رادار تقرب اصفهان و افزايش ظرفيت پذيرش ترافيك هوايي و ارتقاي ضريب ايمني فرودگاه براساس استانداردهای روز دنیا اشاره نمود.

وي ادامه داد: بر گزاري دوره هاي آموزشي متعدد و انجام چكاب هاي دوره اي سلامت و استفاده از سيمولاتور پروازي براي تمرين عملي آموزشها نيز از برنامه هاي مستمر ي است كه براي مراقبت پرواز در نظر گرفته شده تا سطح آمادگي آنها همواره در حد مطلوبي حفظ گردد.

در پايان مديركل فرودگاههاي استان اصفهان ضمن قدرداني از  زحمتكشان و همكاران خود در اداره كنترل ترافيك هوايي از مساعدت و همراهي اداره كل كنترل ترافيك هوايي شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران تقدير و تشكر نمود .

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد